Pomoc

Jak przygotować mailing aukcyjny, który sprzedaje

Niezależnie od tego, czy przygotowujesz tradycyjny mailing, czy mailing aukcyjny istnieje co najmniej kilkanaście żelaznych reguł, jakie taka wiadomość musi spełniać, aby byłą efektywna. Jak zawsze w sprzedaży, także i w tym przypadku słowem kluczem będzie empatia – postaw się w roli odbiorcy twojej wiadomości, i przygotuj taką wiadomość jaką sam z przyjemnością był otworzył i zapoznała się z nią.

Nadawca
Tworząc mailingi aukcyjne bardzo ważne jest na abyśmy zdecydowali się na jedną, niezmienną podczas każdorazowego wysyłanego mailingu nazwę nadawcy wiadomości oraz nazwę skrzynki nadawczej. Sugerujemy aby jako nazwę skrzynki wybrać taką którą odbiorca jednoznacznie skojarzy z nadawcą na którego listę mailingową dokonał zapisu np. posiadając swoje adresy pocztowe w domenie minizabawki.pl, odpowiednim adresem będzie np. allegro@minizabawki.pl lub news@minizabawki.pl

Tytuł
Pierwsze, co po odebraniu twojej wiadomości zobaczy odbiorca będzie tytuł. To od jego formy, zależy czy odbiorca od razu usunie wiadomość, czy poświeci kilka sekund i sprawdzi co kryje się głębiej. Jaki powinien być tytuł: ciekawy – zachęcający, intrygujący, kontrowersyjny, o innej niż powszechnie stosowanej grze słów związany z treścią – pamiętaj nie wprowadzaj odbiorcy w błąd. Jeżeli tytuł sugeruje określone profity jakie może się spodziewać odbiorca, a w treści nie nawiążemy do tego przekazu, klient poczuje się rozgoryczony i oszukany – twoja wiadomość właśnie wylądował bezpowrotnie w koszu. Informujący o korzyściach- od ciebie zależy, czy korzyści zakomunikujesz w sposób otwarty (odbierz bon rabatowy, otrzymałeś rabat, druga sztuka 50% itp.), czy poinformujesz o tym w sposób bardziej zawoalowany – mimo, że upłynęło już od tego zdarzenia kilka lat cały czas pamiętam o nietypowym tytule – „Słoma Ci z butów wystaje?” krótki – niektóre programy klientów pocztowych posiadają ograniczenia w wyświetlaniu tytułów email. Min z tego powodu, warto aby tytuł wiadomości był możliwie krótki i zwięzły. Najefektywniejsze tytuły zawierają 5-7 słów.

Treść wiadomości - wstęp
Każdy z nas rozpoczyna przeglądanie wiadomości od góry. Informacje, które jako pierwsze zobaczy odbiorca muszą robić na tyle dobre wrażenie, aby zechciał przewinąć wiadomość w dół i zapoznać się z całością (to jeszcze nie pora na przedstawieni twoich nowych aukcji). Na początku wiadomości umieść te najbardziej istotne informacje, które zamierzasz przekazać. Nie zapominaj o przedstawianiu się jako nadawca – logo, nazwa firmy, nick allegro. Dobrze jest w tym miejscu przypomnieć o korzyściach jakie klient może osiągnąć zapoznając się z dalszą treścią (te, które sygnalizowałeś w tytule wiadomości)

Treść wiadomości – treść zasadnicza
Po powyższym wprowadzeniu odbiorcy w to czego może się spodziewać, przyszedł moment na wstawienie informacji o twoich nowych aukcjach, oraz tych, które chciałbym szczególnie polecić. Na podstawie numeru aukcji który umieścisz pomiędzy symbolami %%nr_aukcji%%, system automatycznie zaimportuje miniaturę zdjęcia, nazwę oraz cenę. Nie rozpisuj się nt. produktów, wypunktuj najważniejsze korzyści, które nakłonią odbiorcę do zapoznania się z pełną informacja już bezpośrednio na twojej aukcji. Pamiętaj że emial promocyjny nie jest miejscem, w którym odbiorca cokolwiek zakupi. Miejscem tym jest twoja aukcja, a wiadomość którą przesłałeś ma zachęcić do jej odwiedzenia.

Wezwanie do działania
W każdej wiadomości promocyjnej możemy wyróżnić element (elementy), które nazywamy „wezwaniem do działania” – z ang „call to action” (CtA). Czym będzie wezwanie do działania w twoej wiadomości. Wezwaniem do działania będzie np. aktywny link z przejściem na twoją aukcję (strona docelowa). Pamiętaj, że link taki musi być widoczny (zdjęcie aukcji linkuje automatycznie do twojej aukcji) – sprawdzić. Koniecznie trzeba wstawić obok zdjęcia przycisk „Kup Teraz”

Częstym wezwaniem do działania, są zwroty „Kup Teraz”, „Sprawdź”, „Zobacz więcej”, „Czytaj więcej” itp. Wezwanie w postaci klawisza "Kup teraz" dodawane jest przez system automatycznie. Pamiętaj, że twój odbiorca nie poświeci zbyt dużo czasu na analizę twojej wiadomości, ani na zastanowienie się co z nim zrobić. Dlatego tak ważne jest aby, „wezwanie do działania” było możliwie proste i czytelne.

Na zakończenie - nie poprzestawaj na przesyłaniu jednego schematu wiadomości. Testuj różne rozwiania, różne treści. Tylko własna praktyka i wypracowane metody pozwolą Ci korzystać z mailingu jako narzędzia wpływającego na zwiększenie sprzedaży.

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta:
e-mail: bok(at)allewzrost.pl